Tänk om..

Snart är det den jobbiga tiden igen med väntan på besked om antagning till högskola. Jag bara önskar så himla mycket att allt mitt slit jag gjorde på gymnasiet kan löna sig, att jag får nått tillbaka från det och kan komma in på min utbildning. Ibland önskar jag att jag gick en annan linje än natur, där jag kanske hade fått bättre betyg. När våra lärare på natur sa att det är mycket högre krav där än alla andra linjer, trots exakt samma kurs och mål, blev man såklart lite arg för att det var svårt att få bra betyg. Men det va inte förrän det var dags att söka högskolan som man inser att även om jag har mer kunskap och så än andra, så är det siffrorna i betygen som avgör vilka som får platserna. Det finns 60 antagningsplatser till djursjukskötare i Sverige, endast 60 platser?! Och jag vill bara såååå gärna att en kan bli min. Det är min dröm att få hjälpa djur och det finns tyvärr inte många vägar att ta sig dit. 

Jag kan inte ändra vad jag gått, det gör jag inte heller. Natur var en jättebra linje och jag tyckte den var väldigt bra trots att den var tuff. Men alla ska väll ändå bedömmas med samma jävla villkor. Att vi hade hårdare krav och kanske kunde haft bättre betyg om jag gick nått annat, kan ha försört hela min dröm. Jag kanske aldrig lyckas komma in på djursjukskötar linjen.. Det är min dröm, jag kan faktiskt inte tänka mig att göra nått annat, men hur länge ska man försöka?...

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback