Afrika

Det är så sjukt att det snart är dags! Det är endast 25 dagar kvar tills dagen är inne. Jag fick ett önskemål om att skriva lite om min resa(vilket jag hade tänkt) men här kommer det iaf.

Jag ska alltså den 24:e oktober åka till Zimbabwe i Afrika tillsammans med min vän Andrea. Vi båda drömmer om att få arbeta med djur, som djursjukskötare eller veterinär, och älskar såklart djur! När vi då på sacomässan i tvåan på gymnasiet fick en föreläsning om att arbeta som voluntär med djur, bestämde vi redan då att vi ville åka. Vi åker alltså som voluntärer med en organisation som heter goxplore. På deras sida kan man läsa om alla möjliga resor man kan välja, men vi valde ett projekt som heter lion breeding. 

Vi har valt att vara borta i 3 veckor(jag hade gärna stannat längre men priserna är höga). Man kan kombinera olika projekt men vi har valt endast lion breeding. Detta projekt arbetar för att bevara den lejonstam som finns och förhoppningvis även kunna utöka antalet lejon då de dem senaste åren har minskat drastiskt i antal. Här kan ni läsa om precis allt vad gäller projektet: http://www.goxplore.se/program/lion-breeding 

Det börjar bli lite nervöst nu.. Det har inte kännts riktigt verkligt, som att vi verkligen ska få åka på denna drömresa.. Men nu när allt är betalt, alla sprutor är tagna, packlistan skriven så börjar jag förstå att snart är det dags, PÅ RIKTIGT. Jag ska på riktigt åka till zimbabwe och arbeta med lejon i flera åldrar, elefanter, giraffer och massa andra djur. Detta är en dröm för mig, och jag är så sjukt tacksam att mina föräldrar gör detta möjligt för mig redan denna höst(annars hade jag behövt spara ett tag). Tack så sjukt mkt, jag vet inte hur jag ska kunna tacka er nog.

Kommentarer
Anonym

Det kommer bli en upplevelse för livet det är jag övertygad om. Vi är glada att vi kan göra detta för dig och vårt tack är att du finns i våra liv älskade barn. Älskar dig mamma o pappa

Svar: Älskar er såå mycket ❤️❤️❤️❤️❤️
Fanny Lundberg



2015-09-28 @ 16:28:15




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback