No internet

Så, har inte kunnat uppdatera er på ett tag då mitt internet tog slut och inatt har vi inte vart "hemma", mer om det snart ;) så sen senaste inlägget har vi gått på 4 lion walks, letat efter "snares" i bushen, gjort leksaker till lejonen, matat lejonen och gjort en hel del med hästarna. Om vi börjar med i onsdags när vi letade snaror.. Snaror är en sorts fälla som människor placerar i bushen för att fånga djur. Snarorna är som en tunn metall tråd formad som en cirkel och fast satt i träd. När ett djur går in i denna cirkel spänns den mer och mer ju mer djuret försöker ta sig ur. Vi hittade dock inga snaror vilket ioförsig är bra, men å andra sidan hann vi bara gå 4km av hela området. 

När man gör leksaker till lejonen lägger man någon sorts djurdel inlindad i hö. Vi använde svansar vilket bara det var jobbigt, men idag var det hemskt. Vi har matat lejonen och för det behöver man såklart fixa maten.. Vi har alltså slitit med inälvor, blod, hela kossor och andra djur, hela huvuden och mycket mer. För mig var detta ett väldigt jobbigt moment, kändes som jag skulle spy hela tiden och allt var bara väldigt obekvämt. Detta är det värsta jag gjort i mitt liv och jag tänker inte göra om det, tänker faktiskt inte skriva mer om det alls för jag mår dåligt av att bara tänka på det. Många klarade dock av det bra men jag har alldelless för mycket känslor för djuren.. Vi har inte kunnat äta mer än bröd sen vi gjorde detta, och jag tror inte jag kommer kunna äta kött på ett bra tag.. 

Nu till hästaktiviteterna! Så i torsdag hade vi en hästdag med omvårdnad och två ridturer ute i bushen. På den lite längre turen fick vi rida intill både giraffer, zebror och andra djur vilket var välldigt häftigt! 

I fredags red vi ut vid 2 för att va med på overnight safari. Vi red till ett ställe ute i bushen där vi simmade med hästarna (lyckades ramla av så både jag och häst kom under vattnet XD). Hästarna ställde vi in i "boxar" i skogen och vi satte oss vid läger elden. Vi åt tre rätters middag och en lyxig frukost jämfört med på campet. Vi sov på höbalar med filtar och elden precis nedanför. På morgonen red vi sedan hem och fortsatte aktiviteterna som vanligt. Detta var verkligen en upplevelse. Jag kan nu checka av listan att ha både simmat med häst och sovit under stjärnorna. 


Vi har också hälsat på en skola med barn från 3:an till 6:an. Dessa barn är verkligen underbara men behöver verkligen hjälp! Jag kommer att göra ett inlägg om detta imorgon, då vi (tre tjejer) tänker starta en insamling till dessa barn. Men här är en bild på dem fina barnen <3 

Blev ett långt inlägg då jag inte kunde blogga de senaste dagarna, men nu har jag wifi igen! :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback