Afrikas värme + jobb = inte sant

Onsdag var en jobbig dag.. Vi kämpade hårt mitt på dan med att städa inhängnader, vilket är jobbigare än vad man tror. Här finns inte dem kanske mest lämpliga redskapen utan man använder det man har. Det blir därför jobbigt att skyffla upp alla matrester lejonen lämnar efter sig och avföring med en tung spade. Hade vart så mycket lättare med en torv grep vi har hemma i stallet.. Sen läggs det inte upp i en skottkärra elr liknande utan ganska smala avlånga påsar som vi drar runt på. Men men.. Även allas vatten hållare är väldigt jobbiga då dem är gjorda av typ sten, vilket gör att allt det gröna som bildas i vattnet verkligen sätter sig fast på sidor och botten så man måste skrubba riktigt ordentligt. Att göra detta när det är 35 grader i skuggan är jobbigt! Så på eftermiddan hade vi vatten som uppgift då alla lejonen ska få påfyllning. Här är det inte så lätt att man lägger slangen i byttan och vrider på kranen, utan stora dunkar fylls med vatten och sen måste dem bäras till inhängnaden elr köras i en liten skottkärra. Också det väldigt tungt.. Men det är kul att hjälpa till och det bästa är att se resultaten när vi är klara! :) så vi avslutade dagen med en lion walk. Jag var verkligen JÄTTE trött då.. Mina ben ville inte ta ett ända steg till.. Så längtade tills vi skulle gå och lägga oss, men oturligt nog har jag inte sovit alls bra inatt.. Så idag när jag vaknade hade jag absolut ingen energi alls och kände min konstig i hela kroppen. Så har faktiskt vilat på förmiddagen, tagit lite tabletter och sovit en timme så jag kan va med på eftermiddan. Då står leksaker och lion walk på schemat! 



Kommentarer
Anonym

Duktiga ni är det låter jätte jobbigt. ❤️❤️

Svar: Det är det! Men försöker njuta medans med tanke på vädret vi kommer komma hem till snart😁❤️
Fanny Lundberg



2015-11-12 @ 22:18:24




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback