Afrikas väder var annorlunda än jag trodde

Känns som jag är hemma och inte i Afrika. Både igår och idag har det vart jättekallt här. Jag har haft långa byxor, två tjocktröjor, regnjacka, mössa och vantar. Tänkte inte ta med mössa och vantar men jag är väldigt glad att jag gjorde det! Det är igentligen inte allt för kallt i luften men det blåser väldigt mycket som gör det kallare. Igår stog vi ganska mycket stilla också. Vi gick på bush walk där vi pratade om överlevnad i bushen. Allt ifrån hur myror bär sig åt till hur större djur kommunicerar genom sin avföring. Som vi även ska göra idag åkte vi ut för att elda upp områden ute i bushen. Det gör vi för att det ska kunna växa upp nytt grönt gräs nu när regnperioden är påväg. Vi gick även lion walk igår eftermiddag och imorse med AA's.



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback