Afrikanska maten

En sak jag undrade innan jag kom hit var hur maten skulle vara. Jag förväntade mig ingenting men tänkte såklart tanken om det skulle vara hemskt och att man skulle må dåligt av den och så.. Jag hade ingen aning då jag aldrig vart här, men som tur va är maten enligt mig faktiskt riktigt bra! Den afrikanska maten skiljer sig inte mycket från hemma bara att det inte är lika "fina" köttbitar och så. Till en början åt jag den vanliga kosten, alltså med kött/kyckling vilket var bra men lite för mycken ben och så för min smak. Gillar inte riktigt att gnaga av kött så, men det var absolut gott! Efter vi hade meat prep så har jag dock ätit vegitarisk mat, något som jag alltid förut har tyck sätt mindre gott ut. Jag har inte tyckt om exempelvis bönor och så men maten här är faktiskt jättegod! Jag har ätit vegetariskt i typ en vecka nu och jag tycker det är jättegott! När jag kommer hem tror jag jag kommer kunna äta typ köttfärs och så i lite mindre mängder, men har ingen aptit alls för köttgrytor och köttbitar i nuläget. Jag kommer helt klart vilja laga vegetariska rätter när jag kommer hem! Nyttigt och över mina förväntningar! Så här är två exempel på maträtter vi fått. Nån friterad kyckling variant och grönsakssoppa :) btw, längtar till att få göra soppa och inviga mina soppskålar hemma! 


Kommentarer
Mz

Wow, vilken resa👍😀 Vilka upplevelser och erfarenheter!

Svar: Ja det är underbart😍
Fanny Lundberg



2015-11-08 @ 23:10:29




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback