Den enda gången jag tänker backa är när jag tar sats!

För ett tag sen var jag väldigt ledsen och orolig över hur framriden skulle se ut.. Jag har alltid velat och trott på mig själv att jag en dag kunde bli veterinär. För nån vecka sen kändes allt omöjligt, mina betyg räcker inte till, jag kände att jag inte räckte till.. Men så läste jag ett fint brev skrivet av en lärare till sina elever. Texten var full av hopp och visade hur orättvisa betygen kan vara, hur dem inte kan ta med alla förmågor och egenskaper vi har som personer. Det är så mycket som spelar roll för att passa in i olika yrken, något som betygssnitten inte tar hänsyn till. För någon dag sen satte sig min lärare och pratade med mig. Han berättade hur mycket han trodde på mig, hur mycket han hoppades på att jag skulle orka prestera på fysikprovet, att han vet att jag kan klara det! Min familj och vänner stöttade mig när jag kände att allt var hopplöst.. Min älskade pojkvän tröstade mig och gav mig obeskrivlig kärlek. Tack vare er börjar jag tro att jag kan klara detta igen! Jag känner motivation till att göra mitt allra bästa på dem sista proven, och jag tror någonstans innom mig fortfarande att det kan gå. 

Tack vare er gav jag inte upp hoppet om att bli veterinär och kunna hjälpa varelser jag älskar. Jag är grymt tacksam för att ni sa den där lilla meningen "du duger precis som du är" "jag vet att du kan klara det" men mest av allt "jag älskar dig". Jag älskar er och jag tänker inte ge upp! <3

Kommentarer
Anonym

Älskar dig mitt hjärta. Puss mamma

Svar: Älskar dig❤️
Fanny Lundberg



2015-05-10 @ 20:14:53




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback