En resa med minnen för livet

Jag och andrea bestämde oss redan på sacomässan att det här var något vi absolut ville göra! Vi båda vill jobba med djur, helst djursjukskötare men vi har samma problem. Betygen räcker inte till trots att vi alltid kämpar och gör vårt bästa i skolan. Det är något som jag är väldigt oroad över, för jag vill i te göra nått annat. Djur är det jag vill hålla på med! När vi då fick information om den här möjligheten fick vi båda ett leende på läpparna och började redan längta. Nu börjar det närma sig studenten och det är dags att fixa alla förberedelser. Afrika är som ni säkert vet inte jättesäkert på alla ställen. Ni har säkert hört om sjukdommen ebola som det inte finns varken vaccin eller botemedel för. Denna sjukdom finns dock i västra afrika och inte dit vi vill åka. 

Resan vi vill åka går till Zimbabwe och hålls på ett naturreservat med massor av djur. Programmet heter lion breeding och går framförallt ut på att föda upp nya lejon för att sedan släppa ut dem i det fria. Lejonen har sjunkit drastiskt de senaste 30 åren och man vill därför få upp det igen. Detta är ett volontär arbete vilket betyder att vi bekostar resan själva men får helt klart minnen för livet. Även om det är dyrt så tror jag det här är det jag verkligen vill göra i mitt liv! Jag hör många äldre som ångrar sig över att de inte gjorde sånna här äventyr när det var yngre! Så vill jag inte behöva göra! Jag vill ut och upptäcka världen och att få göra det jag gillar allra mest på samma gång är underbart! 

Tror nästan jag skulle kunna skriva hur mkt som helst men för att inte göra inlägget allt för långt ska jag avrunda.  

Det man gör på resan är allt från elefantskötsel, städning av naturen och stängsel, kolla efter fällor från jägare, gå på lejon promenader, mata lejonungar med nappflaska och mkt mer. Ni hör själva, hur underbart kan det bli? Dessutom är boendet jättefint med pool och buffe! Här är lite bilder från personer som vart med om denna resa:)




Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback