Väntan på besked


I eftermiddag får vi svaren. Jag tror inte att jag kommer in, men om jag skulle göra det vet jag inte vad jag gör. I oktober åker jag ju till afrika vilket troligen inte går om jag skulle börja plugga i höst. När jag sökte var jag helt säker på att jag inte skulle komma in, och jag tror det fortfarande inte för snittet är väldigt högt. Men här för ett tag sen kom en nyhet som fick mitt hopp om att kunna bli djursjukskötare att stanna. Idag är det sjukt stor efterfrågan/brist på djursjukskötare då det inte finns så många med legitimation som infördes nyligen. Därför måste staten göra någonting åt saken och kanske är då lösningen att utöka dem få 40 utbildningsplatser som idag finns i Sverige.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback