Tattueringar?

Finns såklart folk som är både för och mot tattueringar och piercingar för den delen. Min åsikt? Jag är inte alls emot tattueringar eller piercingar så länge det är i en lagom mängd, när det går överstyr och man har hela ansiktet fullt med tattueringar och piercingar eller precis hela kroppen intattuerad tycker jag inte att det är snyggt någonstans. Har inte något emot det, det är upp till var och än, men enligt mig är det inte snyggt! Det är aas fint att smycka kroppen med motiv eller smycken men enligt mig ska man aldrig överdriva och ha för mycket av samma sak! 

Många äldre säger ju att "tänk hur de kommer se ut när du blir gammal" och "tänk vad du kommer ångra dig och inte vilja ha kvar dem när du blir äldre" so what? Vi lever bara ett liv, gör det du vill! Även om jag kanske ångrar mig när jag blir gammal, och inte tycker att det är så fint längre, så kan jag titta på tattueringen och tänka att jag levde mitt liv och gjorde det jag ville utan att låta nått stoppa min väg. Och vad gör det om jag har en tattuering när jag är gammal och skruttig? Det är ändå ingen som kommer se min kropp då.. Kommer inte direkt ligga på stranden i bikini när jag är 70 bast... Så om man frågar mig, tveka inte på att göra något du själv vill för att nån annan tycker annorlunda. Ditt liv din kropp! Men tänk igenom det ordentligt, fylletattueringar och sådant är verkligen inte vad jag skrivit om här, det är en helt annan sak. Men har du ett motiv som betyder nått eller som du tycker är fint och som du kan leva med resten av ditt liv, do it! ;)
här är min tattuering jag har än så länge. Den står för tro hopp och kärlek. Tre saker som för mig är väldigt viktiga i livet. Vad jag tycker är lite kul är att jag ritar mina tattueringar själv, för att det ska bli mer personligt, det gör att jag är ännu stoltare över mina motiv. Här näst ska det bli en drömfångare på sidan av låret, som jag är färdig med motivet och väntar igentligen bara på att det ska komma ett bra tillfälle när jag har tid och så.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback