Ett minne för livet

Att vara hemma till sin familj, sin säng och all bekvämlighet är väldigt skönt, men längtar redan tillbaka till alla uförutsägbara äventyr på antelope park. Våran resa hem började 07.30 på söndag morgon och framme var vi ca 11.30. Efter 28 timmar är man ganska mör, men att få träffa mamma pappa, hundarna och min älskade pojkvän gjorde bara dagen bäst. Trots att jag mådde dåligt efter resan. 

Det bästa med den här resan har varit att jag mer eller mindre har fått uppleva min dröm, samtidigt som det är djur som vi inte är vana vid. Min dröm är att få leva på en liten gård med lösa djur runt omkring mig. Detta var precis vad vi fick göra i zimbabwe. Vi fick bo med kringgående zebror, hästar, mulor, apor, elefanter och annat som lever ett jättebra liv. Jag önskar att alla djur kunde få leva så. Ett undantag var dock de vuxna lejonen som levde i inhängnader, men det för att antelope park och några till parker i afrika arbetar allt dem kan för att rädda lejonet då det annars inom snar framtid kommer dö ut.

Det har varit en hel del tungt arbete i sol och värme, vilket har varit jobbigt. Men jag tycker det är kul att få göra lite skitgöra ibland, och med all personal som vi jobbade med blev alla dagar roliga! Ni på antelope park har verkligen underbara människor som arbetar som alltid finns till hjälp och ser till att man mår bra. Det var faktiskt något jag blev väldigt glad över då det gjorde att man verkligen kände sig trygg och bekväm att leva där. 

Om du läser min blogg och funderar på att åka till antelope park rekomenderar jag det verkligen! Det var över mina förväntningar och jag har haft roligt varje dag i tre veckor! Har du några frågor är det bara att fråga på! :)
Ännu en gång tack, tack, tack mamma och pappa som gjorde detta möjligt. Jag har fått uppleva en helt annan värld och fått många minnen för livet! 


Kommentarer
Anonym

Känns jättebra att vi kunde bidra till att du gjort denna fantastiska resa. Förstår att ni haft 3 spännande veckor som verkligen är ett minne för livet men det är också så himla skönt att du är hemma igen älskade barn. Älskar dig till månen o tillbaks❤️❤️

Svar: Älskar dig❤️
Fanny Lundberg



2015-11-17 @ 08:20:44




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback