En vanlig dag

Min tisdag här på antelope park var en ganska typical day för oss. Vi började 06.25 med lion walk som vanligt. 08.15 är det frukost. 09.25 åkte vi ut i bushen för att elda, något vi fått göra ofta då det är en av det viktigaste sakerna just nu. Jag hade flip flop igår för jag tänkte att om personalen kan ha det kan väl jag också ha det.. Men aldrig mer! Fick nog 50 taggar genom sulorna och stacks hela tiden.. Dessutom glömde jag mina handskar så mina händer är lite förstörda.. Men är huvudet dumt får kroppen lida antar jag XD efter fire break var det lunch vid 13.00. 14.00 åkte jag och andrea med fyra handlers ut för att fylla på vatten och städa inhängnader. Vi känner oss lite bättre nu när vi kan åka och göra saker "själva" och inte är en så stor grupp nybörjare. Sen 16.00 är sista passet som var lion walk. Både på morgonen och eftermiddan tog lejonen en simtur och som tur va hade jag med kameran på em :) sen på kvällen är det vol möte 18.15 och middag 19.00. Ganska snart efter det.brukar vi lägga oss då man blir trött av att jobba i denna värme hela dagarna!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback