Don't compare yourself to others

När regnet öser ner och allt bara är jobbigt i skolan längtar jag tillbaka utomlands, till Turkiet där hela familjen var samlad!
Idag har jag endast en lektion vilket är väldigt skönt! Nu tänker ni, åh då kan hon chilla hela dagen, men så är det absolut inte! Hela dagen kommer vara full med plugg ändå.. Känns tungt när alla är typ klara i skolan medans vi har massor med redovisningar, uppgifter och prov kvar.. Men går man natur så gör man.. Ska bli så jävla skönt att ta studenten och trots att mina betyg inte räcker för att bli antagen i Sverige ska jag vara stoltare än stoltast över att ha klarat natur som faktisk är det tyngsta programmet man kan gå. Det är lätt att jag glömmer det och jämför mig med alla andra, även fast våra lärare hela tiden säger att vårt arbete inte går att jämföra med några andra.. Ledsen att min blogg handlar mycket om skolan just nu men det är trots allt det som tar upp största delen av mitt liv nu så.. 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback