Hemma igen

För att kort beskriva vår lilla trip till gotland tänker jag bilderna tala mest. 
Vi kom till gotland o visby på natten så åkte direkt och la oss. Dagen bestod sedan av fotbollsgolf som inte alls gick så bra, vi skippar resultatet.. Efter det tog vi en sväng till visby och åt lunch på en resturang precis vid hamnen. Vi gick lite på visbys gator och tog en sväng in på garage 1 som är en helt otrolig affär med allt möjligt. På kvällen blev det trekamp och korvgrillning.

Dag två träffade vi på en till beardis, alltså samma ras som ninja och smilla. Vi gjorde ett besök på krysmyntagården där lite kryddor och annat smått åkte med hem. Tog åter igen en lunch vid hamnen i visby och efter det en glass på glassmagasinet, som är ett måste om man är på gotland! Jag tog sen bilen med pappa och fotade dessa djur som jag inte riktigt vet vad dem heter, men roliga ser dem ut iaf! På kvällen blev det kortspel med hela familjen.
Sista dagen tog jag vivvi lilla ebba o elin bilen till stan och tog en snabbshopping innan vi åkte å fikade på själsö bageri där dem har underbara bullar. Sen delade vi på oss, några till stranden men jag va en av dem som åkte hem och solade vid stugan, vilket jag gjorde helt rätt i. Dem andra var inte borta länge då det blåste storm vid havet, ungefär som på resten av ön.. Till lunch blev det pizza, efter det ett buspass för hundarna med sin nya polare och på kvällen blev vi bjudna på mat och spelade kort till sent innan vi åkte till färjan. Nu är vi iaf hemma, halv 7 på morgonen.. Har haft tre roliga och någorlunda okej väder men nu är det skönt att va hemma! 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback