LKAB




Idag har jag gjort något som jag inte tror jag skulle göra om jag fick välja själv. I kiruna finns malmgruvan och företaget LKAB som vi idag åkte ner i. På bilden ser ni vilka olika nivåer man kan befinna sig på och hur långt ner man kan ta sig. Vi var på 540m djup under jord och fick se många coola saker om hur allt går till och tillverkas. Bara av att vara där nere och behöva bära hjälm gjorde det hela ännu läskigare. Jag tycker det är otäckt att vara så där djupt under och inte ha någon utväg om något skulle hända. Men det var trots allt häftigt och nu har jag gjort det, med lite souvinirer med mig upp, och så klart massa bilder. Det är ganska häftigt när man ser bilder och tänker tillbaka ganska långt i tiden när männen står med handborrar och arbetar i gruvan. Vilket otroligt jobb dem gjorde! Det gör att man inser ganska snabbt hur otroligt lata vi är idag.. Iaf, detta var en upplevelse! Efter gruvbesöket åkte vi hem och åt pizza och därefter tittade vi på nyårsrevyn. En show som handlar om kiruna och det gångna året. 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback