Men alltså va??

Bläddrade i byhetsflödet på fb och får upp en artikel om mikrochip. "Med hjälp av ny teknik ska man i framtiden kunna bära SL-kort, gymkort, pass och bankkort under huden" läser jag. Är det ett skämt eller? Folk har alltså redan börjat att operera in ett sådant chip i handen. Vi blir bara mer och mer som robotar! Dem tycker att det är bra att man ska identifiera sig med sitt chip när man ska gå och träna. Jag skulle aldrig vilja ha ett sådant chip. Skulle känna mig en fånge i teknikvärlden. Den tar över saker som igentligen inte ens är ett problem. Jag menar är det så jobbigt att ta med sig passet när man ska resa, eller visa gymkortet på gymmet? Vet inte vad ni tycker men själv tycker jag det är sjukt. 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback