Final

Bild från ärevarvet i hoppning

Dagens priser

Idag var det final på ERK. Eftersom jag kvalat mig dit i både hoppning och dressyr blev det två ritter idag. Dressyren var först och jag var sist ut. Gick inte så bra då det blev väldigt spänt genom hela pogrammet. Mycket för att det var väldigt rörigt på läktarn vilket ändå var superbra träning för star! Vi blev 5:a av fem, vilket inte låter så bra men får ju tänka på att det var final och många som redan var utslagna. Efter dressyren blev det väldigt stressigt för mig då jag var sist i dressyren och typ först i hoppningen. Fick gå banan fort, på med ny utrustning på hästen och sen ut och hoppa. Kände verkligen hur stressad jag var och var rädd att det skulle påverka ritten, men som tur va gick det superbra! Vi var nolla i båda faserna(grundomgång+omhoppning) och hade jättefin takt och kontroll genom hela banan. Är så glad att vi utvecklats så mycket i dressyr att från att inte kunna hoppa en ensilt hinder med kontroll till att hoppa en omhoppning utan problem <3 vi tog en andraplats i hoppningen och vann även kombinationspriset på privatsidan som går till den bästa all round ryttaren, alltså den som har bäst resultat i hoppning och dressyr tillsammans vilket var väldigt roligt! Jag vill ju trots allt kunna rida både och! :D en lyckad dag med 3 rosetter, placket och shabrak med mig hem. Duuuuuktiga star!! <3

Kommentarer
Anonym

Och duktiga Fanny



2015-02-09 @ 08:14:25




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback