Jag räcker inte till

Nu är jag hemma efter en vanlig skoldag efter en jobbig helg.. Jag har ingen energi alls och mår allmänt dåligt.. Jag är ledsen läsare men just nu är allt piss! Har precis gått ur bilen efter en lång pratstund med Freja, en behövlig en för jag är så trött, arg och ledsen över skolan. Jag har kämpat i 3 jävla år för att en dag kunna bli veterinär, vilket jag insåg var näst intill omöjligt och la därför ner ribban till djursjukskötare, som jag nu inser inte kommer vara möjligt för mig. Jag tycker det är sjukt hur processen kring intagning till högskola sker idag. På många av skolorna sker intagningen endast på betygen vilket inte alls behöver välja ut dem som är bäst passande för arbetsuppgifterna. Bara för att jag har sämre betyg i fysik och tyska som exempel behöver jag inte vara en sämre djursjukskötare. Det är även jävligt orättvisst att vi på olika linjer med olika lärare ska bli bedömda på olika sätt. Våra lärare säger exempelvis att elever på barn och fritid inte alls har samma krav som vi på natur har, men det är samma kurs.. Hallå det är samma kurs men vi ska inte bli bedömda på samma sätt??? Nähe okej, hur fan kan man då jämföra våra betyg när det handlar om att bli intagen till högskolan?? Det här gäller inte bara ett ämne.. Våra lärare säger att vi på natur är bättre förberedda och kommer klara oss mkt bättre på högskolan än vad teknik och alla andra linjer kommer göra, men vilken betydelse har det om vi inte ens kommer in på högskolan? Om vi inte kommer in på grund av att vi har högre krav på oss och på så sätt får sämre betyg. Det skär i hjärtat och jag skriver det med tårar rinnande på kinderna när jag säger att jag inte räcker till, att jag inte kommer nå min dröm.. Och jag blir jävligt arg över att skillnaderna är så stora! Ska vi jämföras med varandra ska fan bedömningen vara på en likartad nivå. Just nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra för det känns som hela min framtid är förstörd. Jag har verkligen kämpat dessa tre år, och till vilken nytta? Hela min klass har kämpat! Vissa äter medicin för att klara pressen.. Folk hoppar av kurser mer och mer.. Stressen är så hög nu och jag känner mig verkligen på botten.. Jag hoppas verkligen jag orkar hålla ut dessa sista dagarna nu.. Men motivationen är inte på topp.. Jag tror min kämparglöd börjar ta slut.. 

Kommentarer
Elin

Fanny du är jättestark, starkare än vad du tror, du räker till och jag är säker på att du kommer klara resten av terminen! Även fast framtiden känns tuff kommer det lösa sig, du har det som är viktigast. Människor runt omkring dig som bryr sig om dig och tror på dig! <3



Blogg: http://elinsfotoliv.webblogg.se
2015-04-28 @ 22:28:57
Elin

Dessutom kommer du alltid ha mig! Oavsätt avstånd! Jag tror på dig!

Svar: Tack bästavän<3
Fanny Lundberg



2015-04-28 @ 22:30:56
Anonym

Lilla gumman, du räcker till precis som du är, jag förstår att du känner så här just nu men du klarar detta, jag vet det och vi finns här för dig. Du kommer hitta något som du kommer trivas med det är jag säker på. Vi älskar dig, fina goa älskade barn. Kram mamma o pappa

Svar: Älskar er mamma o pappa <3
Fanny Lundberg



2015-04-28 @ 23:04:50




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback