Stockholm dag 2


Idag var det saco mässa vilket en hel del ungdommar var på. Det var väldigt stort och massor med information. Jag kunde dock sortere bort ganska mycket eftersom jag vet att jag vill jobba med djur. Jag och Andrea är inne på samma spår men vi blev väldigt besvikna och ledsna när vi fick veta att det endast finns en ända utbildning i Sverige som utbildar djursjukskötare. Den har 40 platser och intagningspoängen är vääldigt höga.. Veterinär vill jag såklart också bli men det är ännu svårare. Dessutom har man hösten 2014 bestämt att djursjukskötare måste vara legitimerade vilket väldigt få är. Det gör att efterfrågan på djursjukskötare är väldigt stor och det är samtidigt väldigt många som vill bli det. Så varför finns det inte fler utbildningar och platser??

Efter att vi gått en stund väldigt ledsna så hitta vi iaf en resa som vi tänker göra. Det är en volontärresa till afrika där man tar hand om skadade djur och får uppleva afrikas djurliv på riktigt nära håll. Man kan få chilla med lejonen, sova ute under stjärnorna med leoparderna och mycket mer. Det är något jag skulle tycka var sjukt roligt ocv ett minne för livet. Om inte tala om alla erfarenheter och upplevelser man kommer vara med om. Jag längtar! 

Så något positivt fick vi iaf av dagen. Sen blev jag sminkad också av en makeup artist och det klagar man väl inte direkt över;) nu sitter jag dock hemma med huvudvärk och är helt slut i hela kroppen. Har inte sovit bra på några nätter och dagarna har varit fullspäckade så jag orkar faktiskt inte ta mig till stallet och rida. Skulle jag göra det skulle det bara bli pannkaka så då är det bättre att jag är hemma. Med tanke på allt plugg så behövs det också..

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback