Stockholm dag 1




Ja hörnini.. Idag fick jag pallra mig upp trots en jobbig förkylning för idag skulle klassen till stockholm. Vi åkte buss vid 10 och vårat första stopp var på forum för levande historia där vi fick träffa en väldigt skön och cool kille. Han var verkligen stark och stog för vad han var, för han var nämligen rom. Vilket var syftet, att vi skulle lära oss mer om romer och deras historia.

Andra stoppet var på en synagoga. Det var en otroligt fin byggnad som har vissa speciella skillnader från en kyrka. Vi fick också se dem otroligt fina och paffiga torarullarna som fanns i toraskåpet längst fram i synagogan. Waow va fint allting var säger jag bara, och vilken kärlek och relation alla judarna har till varandra i församlingen!

Efter synagogan fick vi rast och tid att äta. Jag och några fler valde kungshallen vilket ofta blir stället jag äter på i Stockholm. Tacosen där går alltid hem. Vi hann faktiskt med att kolla lite snabbt i några affärer också, vi va ju i Stockholm och då kan man ju inte låta bli.. 

Sen var det dags för den sista grejen som var teater på dramaten. Det var såklart också väldigt fint och vi satt på asbra platser. Pjäsen heter "den girige" och var faktiskt riktigt bra! Skrattade flera gånger och skådespelarna var väldigt duktiga! Jag kan säga att dagen blev riktigt bra trots att jag fortfarande är förkyld.. Men måste ju säga att min klass är den bästa! Vi har nån av alla olika människor och alla är med alla, vilket är extremt skönt! Nu är jag tbx i min efterlängtade säng för att vila lite inför en ny dag i Stockholm imorrn!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback