Lördag

Idag har vi vart och kollat på en häst. Ett 6årigt sto som heter tippan. Hon var otroligt gosig och nyfiken i all hantering vilket passar oss perfekt! Hon är ju dock bara 6 år och har ävdn fått 2föl vilket gör att hon inte kan så mycket men hon rör sig ändå fint. Så vi ska visa filmerna på när jag provred för min tränare så får vi se vad hon tycker. Kändes så himla taskigt att provrida och över huvud taget vara där och kolla på hästen. Hennes ägare satt och nästan grät när jag red och man såg hur mycket hon ville behålla hästen.. Men ibland måste man sälja och om vi nu skulle köpa henne så vet hon att hästen kommer till ett bra ställe. Men blev nästan ledsen själv över att se henne idag.. 

Vad har jag gjort mer? 
Ingenting igentligen.. Stannade och köpte med donken på väg hem. Och eftersom det var så kallt hemma så skulle jag tända en brasa. Pappa sa redan innan jag började att han skulle göra brasan ist, men envis som jag e så gjorde jag det själv. Nu vet jag att jag inte borde gjort det, för fick det inte ens att börja brinna lite efter flera försök.. Sen la jag mig framför brasan i soffan och somnade. Och nu har jag tagit mig upp till min egen soffa för att plugga men känns som att det kommer sluta med att jag kollar på melodifestivalen.. 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback