Fjällen




Nu e sportlovet slut och jag är hemma från fjällen igen. Har inte haft någon täckning på mobilen så har inte kunnat blogga.. Men iaf, för att det här inlägget inte ska bli alldeless för långt så får bilderna tala för sig själva. 

När vi efter 5 timmars bilresa i onsdags kom fram till stugan satte vi igång att skotta, vääldigt jobbigt att skotta en lång stig med ca 3dm snö.. Men när vi var klara åt vi god mat och värmde oss i stugan. Jag och jesper bodde i en liten egen stuga medan resten av familjen bodde i den "riktiga" stugan. Dag två bestod av skidåkning i klövsjö, gick faktiskt mycket bättre än förväntat! Det blev dock väldigt läskigt så fort det blev lite brantare.. På fredagen var vi i björnriket och åkte skidor, gick också bra men var lite jobbigt att det snöade och låg väldigt mkt snö i backarna. Där träffade vi även moa och hennes familj en snabbis. På lördagen blev det också skidåkning men då i Vemdalen. Var väldigt lite folk för att vara sportlovsvecka, men det var ju bara skönt. Och för min del gick skidåkningen faktiskt väldigt bra! Trode inte ens jag skulle kunna lära mig svänga och åka samtidigt men slutade med att jag kunde ta mig ned för röd backe så jag är nöjd! På kvällarna har vi åkt lite skoter, haft snöbollskrig, ätit god mat som vanligt och kollat en hel del prison break! Nu börjar det här inlägget bli väldigt långt iaf.. Men jag har kort sagt haft en väligt rolig, trevlig och mysig resa, och att fått spendera den med er är bara ren lycka! 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback